Cunha International Transportation

6.8
Out of 15 Sirelo reviews
i
60% of the users recommend this moving company
This moving company scores a 4.6 out of 3 reviews on other platforms.
pro
Packing of furniture
1
pro
Helpful
1
pro
Professional
1
con
Unprofessional
4
con
Price
2
con
Communication
1

Request quote

Compare Cunha International Transportation with 4 other movers and save on your moving costs
Request a free quote
Compare with 4 others movers

About Cunha International Transportation

Cunha International was founded in 1987 by Jorge Estevez, current manager of the company at our headquarters in Vigo, Spain.
Cunha International is specialized in acting as your international agent, and collaborating with freight forward agents in shipping all over the world.

Services

International removals
National moving
Excess baggage
Car & Vehicle transport

Licenses

Cunha International Transportation holds the following relevant licenses:
FMC
U.S. DoT

Type of Mover

We do not know whether this moving company subcontracts the moves or executes them with their staff and vans.
6.8
Out of 15 Sirelo reviews
60% of the users recommend this moving company
This moving company scores a 4.6 out of 3 reviews on other platforms.
Write a review
Review
Type of move
15 out of 15 reviews shown
Well that was quite an experience!!! Im really thankful for the good job they did, they really helped me to understand the entire process and the prices were fair. [name removed by Sirelo] was always very very nice and willing to solve any doubt that i could have. Everything was really good and yes, i defenitely recommend their service. That was great!!!!!
Moved from Boston (United States) to Acapulco (Mexico)
flag-review
Response of
Thank you so much for your trust in our company. We are honored to have your business. We take pride in striving to make each move an easy, smooth, and stress-free process. Thanks again. "enjoy the journey
This company is a complete scam. I hired them to my international moving, I paid for door to door service, I paid insurance but when I contact then to file a claim never responded any phone call or mail. They did not pay the local moving company so I had to pay otherwise my furniture would be in customs forever. I will file a claim also with the BBB, I want to make sure that this people don't have the chance to do business in USA anymore.
con
Complete scam
con
They lie to get your money and despaired
Moved from Miami (United States) to Buenos Aires (Argentina)
flag-review
Response of
We are sorry to hear of your complaint. We informed you of all the costs, and you did not take out any insurance that we offered. With regard to payment overseas, you were notified that international governmental port terminal in Buenos Aires charges were due by our agent, and were to be paid by you in destination. Review the invoice again, and you will see that this is the case. In addition, the cargo was released to you, but in good faith, with no payment on your part as of yet for the this last leg of your cargo. The agent will be reaching out to you with regard to your payment due. Writing negative reviews to intimidate does not waive your charges. Again, please look over your contract, and if you still feel the way you do, kindly take us to court, where a fair judge will give a just judgement. Do not use these platforms to slander us and deceit others.
Got my goods back despite everything is going on now regarding shipping. Constant communication during the process.Happy with the service.
Moved from Tulsa (United States) to Madrid (Spain)
flag-review
Response of
Thank you so much for your trust in our company. We are honored to have your business. We take pride in striving to make each move an easy, smooth, and stress-free process. Thanks again. "enjoy the journey
Originalmente te pasan un precio bajo, cuando avanzas con las negociaciones te pasan el presupuesto detallado, triplicaron el monto original, el argumento era porque ahora sumaban todos los gastos como fletes internos, gastos en Puerto de destino, etc., logramos reducir en algo el costo sacando el servicio puerta a puerta. Cuando se llevaron mi carga me pasaron la factura y otra vez superaba lo acordado, siendo que había mandado menos pies cúbicos con la idea de bajar costos y me cobraron más de usd 300 de palletizado cuando yo mismo palletize la carga. A esta altura ya estaba por tomar el vuelo y a pesar de discutir decidí pagar para que manden la carga. En destino me tardaron 20 días en entregar la carga por desinformación entre [nombre eliminado por Sirelo] y su agente en Valencia, discutir todos los días hasta que me entregaron la carga. La experiencia fue muy mala desde principio a fin, todas las partes involucradas muy poco profesionales y sin ninguna ética, no deberían trabajar más con esta 'empresa'.
pro
Que llego la carga en el mismo estado que la despache.
con
Muy poco profesionales.
con
Altamente caros y en algun aspecto me sentí robado.
Moved from Riverview (United States) to Valencia (Spain)
flag-review
Response of
Thank you F. for your feedback, we apologize that you are unhappy with your experience with our company. Our number one priority is always customer satisfaction, and we strive to ensure that we are clear and direct when giving price estimates. After reviewing your situation it appears as though the amount you paid is compatible with the amount discussed. Additionally, we apologize for any delays due to COVID-19. Unfortunately, the pandemic did cause delays that were out of our control. These delays impacted multiple logistic chains. However, if you still have concerns about your experience, we would like to resolve them as soon as possible.
Please contact [email protected]
They have very good customer service and I would use them again and again if I needed to. I told all my friends how good their service was. They were very fair priced for all the work they did for me. I would want to try them again if I needed that service again. They were very nice and helpful. Was a very fast response and I would say to everyone they make it easy, fast and fair. I really like doing company with this business. They took good care of the things they needed to and were very helpful and concerned about the things I wanted them to do for me. Nice company.
Moved from Porto (Portugal) to New York (United States)
flag-review
Response of
Thank you so much for your trust in our company. We are honored to have your business. We take pride in striving to make each move an easy, smooth, and stress-free process. Thanks again. "enjoy the journey
- SEEMED COMPETITIVE, BUT WAS VERY EXPENSIVE - The company sent me a very competitive estimate, based on the packing list I shared. The packing list was quite detailed and gave them a good idea of the volume of the items to be transported. The final price paid was more than 3x the estimate that I based my decision on...

- LYING ABOUT SERVICES INCLUDED - Confirmed multiple times that all fees were included and I wouldn't have to pay anything at destination, but I ended up paying custom fees at destination. Mentioned the service would be door to door including unpacking, and I had to hire my own guy to help open the wooden crate that was sent.

- TERRIBLE COMMUNICATION - Unclear communication, with multiple phone calls, unclear emails, different versions of the same story.

THIS COMPANY IS NOT TRUSTWORTHY AT ALL. DO NOT HIRE THEIR SERVICES.
con
Dishonest
con
Unreliable
Moved from Miami (United States) to Lisbon (Portugal)
flag-review
Response of
Sorry you feel this way. Can you please let us know what service we provided to you. We have no record of you doing any business with us. Kindly identify yourself...as we believe you are a competitive company trying to tarnish our service. We will be more than happy to address and correct any error in your shipping, but one must exist in order to do so. We will be flagging you for fraudulent posting.
A trusted partner, very reliable and responsive. Glad to choose them, everything was good. It took more than I expected, but everything went really well, and I'll do it again.
pro
Reliable
pro
Trusted
Moved from Boston (United States) to Barcelona (Spain)
flag-review
Response of
Thank you so much for your trust in our company. We are honored to have your business. We take pride in striving to make each move an easy, smooth, and stress-free process. Thanks again. "enjoy the journey
Company was great. They were quick and took care of everything. Thought the move was going to be the biggest headache, but these guys were professional and took care of all the paperwork and transporting of my belongings right inside my rental....thank God as I don't speak the language yet. Will use them again if I ever have to move again. Highly recommend.
Moved from Boston (United States) to Braga (Portugal)
flag-review
Response of
Thank you so much for your trust in our company. We are honored to have your business. We take pride in striving to make each move an easy, smooth, and stress-free process. Thanks again. "enjoy the journey
Ellos nos alludaron en to do desde el principio al final y nuestra mudanza era grande ya que nos llevamos todas nuestras pertenencias en un container grande con nuestro menage de casa y un auto ellos gestionarle todo lo que nos habia prometido.
pro
Ayudarnos
pro
Gestionado todo
Moved from New York (United States) to Mendoza (Argentina)
flag-review
Response of
Thank you so much for your trust in our company. We are honored to have your business. We take pride in striving to make each move an easy, smooth, and stress-free process. Thanks again. "enjoy the journey
Great service. Was patient and helpful in coordinating move. Thoroughly walked us through the international moving process. Packaged and shipped everything safely. No hidden fees.
pro
Received shipment in a timely matter
pro
No hidden fees
Moved from Chicago (United States) to Madrid (Spain)
flag-review
Response of
Thank you so much for your trust in our company. We are honored to have your business. We take pride in striving to make each move an easy, smooth, and stress-free process. Thanks again. "enjoy the journey
International move from California to Australian Capital Territory
I don't think I have ever come across a company a well-run as these movers. The management takes a lot of care to ensure that clients know what they are being charged for and guiding us along the process. The great work ethic is evident even in the movers. Fantastic experience.
pro
All Positive in Logistics Management and Coordination from the beginning until the End with the delivery in my new house
pro
All Positive in Logistics Management and Coordination from the beginning until the End with the delivery in my new house
Moved from California (United States) to Australian Capital Territory (Australia)
flag-review
Response of
Thank you so much for your trust in our company. We are honored to have your business. We take pride in striving to make each move an easy, smooth, and stress-free process. Thanks again. "enjoy the journey
I contacted this company (Intlmovers-es and Cunha international Transportation) on April in order to have them move our belongings door-to-door from NYC to Barcelona, Spain. After obtaining a quote of $970.00 we proceeded to pay the $500.00 security deposit. The company ([Name removed by Sirelo] who is the International Relocation Coordinator Specialist in Logistics) came accompanied by two other employees and picked up our belongings. During that time, in which he personally saw the entire number of boxes and other belongings that we were sending (as he was physically present during the loading into a white rental van), he told us that they would measure everything and get back to us with the final price. Although he did state that it was “a little more than he expected”, he never expressed that the amount would be considerably higher, let alone increased 570% or multiplied by 6. We understand estimate quotes are estimate and will always vary. We were more than willing to accept a reasonably higher quote; however, a 570% increase is not fair, reasonable or acceptable. Especially with no prior notice.
After two weeks without hearing back from them through phone or e-mail, (despite our several attempts to contact them) we received an email stating that the total and final amount would be $6,658.74. Immediately after reading the e-mail we attempted to contact [Name removed by Sirelo] and left a voicemail stating that unfortunately we did not or could not afford that, we received an e-mail that same day stating that “we are sorry that you feel as such but note that your cargo has left. (…) There is no way to retract the cargo once it is on the water”. However, we had never signed a contract or officially agreed to any amount other than the $970.00 initially quoted. Still to this day, we have yet to sign any type of contract, inventory, bill of lading, or any kind of official document. As a matter of fact, we have yet to sign anything at all.
After this, an extended exchange of e-mails and phone calls began. During these calls, we attempted to explain that we never agreed to a $6,658.74 quote and that we would gladly give up our deposit of $500.00 and personally go to their location to pick up our belongings. First were told that it was impossible because our things were in transit to Barcelona, then, that they were in a warehouse in Miami. Every time we asked [Nane removed by Sirelo] about the possibility of recuperating our belongings, understanding that we would lose the $500.00 deposit, we were told it was impossible.
After stating that we were going to sue them, [Name removed by Sirelo] stated that he would be able to lower the price. After several attempts and several offers ($4,597.24; and then $2,880.00) we came to an agreement of $2,180.00. To obtain this price, we had to agree to losing our couch and picking up our belongings at the port instead of having them delivered at our address as we were initially told.
During this exchange and negotiation, we were only able to talk to [Name removed by Sirelo] and continuously received e-mails stating that we were responsible for any additional costs, and that if we did not comply or belonging would be left in a random port. None of the e-mails sent by the company addressed any of the concerns we discussed over the phone with [Name removed by Sirelo] and he insisted that the payment had to be done immediately (at this point we still did not have any type of contract or official document). They expected us to pay the entire amount of $2,180.00 with no guaranties that we would not be charged any additional charges or fees and that our belongings would make it safely to Barcelona, Spain.
At this time, they still have all our belongings and we have been forced to file an official complaint through the Federal Maritime Commission and the NY Attorney General office.
con
Carencia absoluta de profesionalidad, transparencia, y responsabilidad.
Moved from New York (United States) to Barcelona (Spain)
flag-review
Response of
They are confused of companys as you can see they are not our customers
For removing it from our records.
Muuuuuyy mala, dejaron todo abandonado en la aduana y todavia no puedo sacar mis cosas. Muy mala experiencia.
con
Mala muy mala
con
Muy mala
Moved from Miami (United States) to Buenos Aires (Argentina)
flag-review
Response of
They are confused of company as you can see they are not our customers
For removing it from our recors
The quote was 800$ first on a door to door service, then final 1600$ for less service (door to port) after they picked up our boxes, then we had to pay 450$ extra to the company in France that took care of the custom and bring it to another place than the port we asked for. More than doubling the first quote is the worst experience someone could have for a move overseas, especially when you're pregnant like I was... Terrible experience !
con
No confirmation by email, just by phone so no proof to contest the price
con
Final price or all included quote are completely unclear and wrong
Moved from Brooklyn (United States) to Grenoble (France)
flag-review
Response of
the person is confused of company please remove it stain our reputation
I am in the process of receiving my shipment. As of today I have not received it yet. It was shipped 1/24/2017 from the USA. Was supposed to be shipped to Johannesburg, but is now being sent to Cape Town. Will see what happens and how it get from Cape Town to Walkerville, near Johannesburg. So far very pleased with customer interaction. Final outcome is still being prayed for.
pro
excellent support staff
pro
timely responses to queries
con
destination of shipment
con
dellivery of shipment
Moved from West Melbourne (United States) to Walkerville (South Africa)
flag-review
Response of
Thank you so much for your trust in our company. We are honored to have your business. We take pride in striving to make each move an easy, smooth, and stress-free process. Thanks again. "enjoy the journey

Other reviews

Facebook
2.0
2 reviews
Yellow Pages
9.9
1 reviews

Questions or improvements?

Do you see incorrect information on this page? Please help us to improve this page by providing us with the right information for everyone who is visiting this website after you!
Give your feedback